Dependerá mucho de la tienda en la que entres tu experiencia en Office Depot, más que nada, por la gerencia.
Mi experiencia laboral fue buena, tuve la fortuna de contar con una buena gerencia, jefes de área y compañeros que estaban ahí para ayudarte. Pero así mismo, llegué a ver tiendas donde el equipo de trabajo era de lo más tóxico posible (Xochimilco).
El salario es bueno, cada mes recibes vales de despensa, te dan tu material de trabajo y hasta te regalan la Faja para que te protejas la espalda y no te lastimes en tu horario laboral. Cuentas con seguro médico y al llegar a Supervisor tendrás Seguro médico con gastos médicos mayores.
Tienes acceso a bonos de $400 adicionales, por exámenes de localización de artículos.
Adicional puedes ganar también comisión al vender coberturas y pólizas de servicio (Cualquiera más puede vender), pero CUIDADO, revisen que se las pongan a ustedes que más venden por qué los de cajas aveces se quedan las comisiones de las coberturas.
En mi Puesto inicial como auxiliar debes hacer de todo, TODO, así que si, prepárate para una vil negrisa.
Empezemos:
Tienes tu área: Piso de venta, dónde deberás: Etiquetar, limpiar, colocar descuentos, surtir, acomodar, revisar tus inventarios y existencias, y hacer tus programas correspondientes, adicional a lo que te pida tu jefe de área.
Ahora, como auxiliar debes cubrir OTRAS áreas, como son:
Cajas, cuando se les acumule gente (Por que en lugar de Office Depot parece Oxxo con uno o dos cajeros
VentajasSeguro médico, vales de despensa.
DesventajasNo sé cumple el horario laboral, trabajo bajo MUCHA presión, LAMENTABLES Utilidades
Labore 8 meses con office max, en esos 8 meses me percate y pude ver que no es como te lo plantean en la entrevista de trabajo con beneficios y coas que ofrecen mas aya de bonos y eso un ambiente sano de trabajo no existe.
Comencemos con los horarios laborales no son respetados siempre exigen que debes de quedarte mas tiempo sino se ve reflejado en tu evaluación como empelado.
Los bonos por venta solo aplican para personal de piso de ventas pero si no eres personal de piso de ventas te exigen que salgas a vender aparatos de computo y muebles.
No toleran que opines y propongas ideas para el crecimiento de las ventas y en pro de crear un familia que logre los objetivos laborales
en la tienda de allende #8 Col. Centro el gerente mostró incompetencia al dejarse guiar por amistades de carácter familiar entrando en conflicto con actividades laborales, ya que al ser primos el gerente y el supervisor de recibo no cumplían con sus obligaciones y otros las hacían por ellos llevándose el crédito de ventas y ideas propuestas por otras personas.
El crecimiento laboral no existe se debe de tener un familiar en la empresa para poder crecer laoralmente , no evalúan tus aptitudes y actitudes en pro del trabajo realizado y los logros laborales hechos pro algún elemento que no sea familiar no son reconocidas.
La prepotencia de los gerentes así como RH y jefes de seguridad son muy despectivos y poco colaboradores en cuanto a situaciones de farderismo y violencia hacia el person
VentajasNinguni
DesventajasMal sueldo, promesas no cumplidas, mal trato a trabajadores nulo apoyo a trabajadores excesivas horas extra no pagadas
En un día de trabajo en Office Max se pueden encontrar con todo tipo de clientes, tener la habilidad para cubrir las necesidades requeridas de cada persona implica un aprendizaje continuo así como de desarrollo a las habilidades inter personales, forjando así un trabajo en equipo sólido y eficaz orientado a objetivos semanales y de venta. El conocimiento obtenido en esta empresa desde mi humilde perspectiva radica en el uso de las diversas máquinas de impresión, desde una impresora de uso empresarial a blanco y negro, las sofisticadas impresoras a color con su compatibilidad de diversos sustratos, así como los increíbles ploters que permiten ofrecer impresiones de gran formato.
En cuanto a la gerencia, podría decirse que todo mundo se encontraba bien organizado y que los posibles problemas internos que pudieran generarse eran resueltos enseguida. La cultura laboral es apta para aquellos que no tienen mucha experiencia y quieren conseguir un primer empleo, también tiene muy buenas oportunidades de crecimiento para aquellos con una experiencia más elaborada.
La parte más difícil del trabajo es el exceso de clientes en horas pico, una sobre carga de trabajo mal enfocada podría resumirse en clientes insatisfechos y perdidas económicas tanto para la empresa como para los empleados.
Lo que más me gustó del trabajo es que cuenta con todo lo necesario para amarlo y seguir aprendiendo día con día dado a las diversas funciones que pueden realizarse de acuerdo a su área.
Un dia normal entre semana es llegar 15 minutos antes de la hora, encender las luces de la tienda, revisar caja chica que el dinero se encuentre completo que no falte ni sobre, preparar la junta diaria de ventas con todo el personal de la tienda indicando el presupuesto diario y las ventas del día anterior, tomar medidas en base a la información obtenida.
Sacar las rutas para entrega de mercancía a clientes de ventas por TMK o internet.
Hacer recorrido con subgerente o jefes de área, dando seguimiento a correos enviados por parte de dirección de operaciones supervisando que todo se encuentre en perfectas condiciones para su venta, con scanner en mano se supervisa la existencia real de la mercancía garantizando que nuestro inventario se encuentre sano.
Atención y servicio a todos nuestros clientes que no se formen filas en linea de cajas que en todos los departamentos exista personal disponible para dar servicio a nuestros clientes. si llega camión hay que recibirlo personalmente de ser necesario o organizar al personal para que se le de ingreso a mercancía que viene del centro de distribución,
La parte mas difícil es solo cuando falta personal y hay que reorganizar a todo el personal para realizar las funciones necesarias, es por ello que siempre se tiene que mantener capacitado al personal.
Lo que mas me gusto es el trato con la gente me gustan las ventas el trabajo en equipo cumplir los objetivos, limpieza y puntualidad.
VentajasSeguro de gastos médicos mayores, caja de ahorro
Ambiente de trabajo adecuado, servicio de comedor, remuneraciones económicas
Un día típico, era llegar y entregar fondos a la Jefa de Caja, después comenzar con la póliza, que englobaba las ventas de un día anterior de la tienda, desviaciones de las cajas, cortes de caja, guías y fincha de entrega de valores, cotejar que el total del control manual de retiros parciales fuera el mismo que el de de sistema, depositar los sobrantes tanto de arqueos como de cortes de caja.
El resto del día mi labor era estar al tanto de los retiros que les marcaban en las cajas y darles cambio, así como administrar la morralla. Pagar servicios que se le dan a la tienda como suministro de agua, remodelaciones, etc.
Aprendí mucho, ya que por un corto tiempo estuve en Servicentro de Negocios, dicha área tiene la mayor afluencia de clientes, aprendí a sacar copias, hacer engargolados, etc.
Mi relación con Gerencia era directa y muy buena, había comunicación, mis compañeros tenían buena actitud.
La parte mas difícil de mi trabajo en Caja General, era lidiar con el hecho de ser "flex", es decir cuando había mucha gente en Servicentro, iba como apoyo, en la mayoría de los casos me tocaba atender a los clientes que se habían quedado del mal servicio, procurando hacer mi trabajo de la mejor forma y con una excelente actitud, para que no se fueran con una mala impresión de la empresa.
Lo que más me gustó de mi trabajo es que aprendí mucho, tanto en atención al cliente como en actividades administrativas.
Ventajasprestaciones de ley
Desventajaslos horarios de trabajo son muy pesados, llegué a salir a las 11:30 p.m.
3.0
Asociado copymax Acapulco | Acapulco, Gro. | 10 oct 2017
trabajo estresante copymax
En copymax Acapulco
Se trabaja al un alto nivel de presión y frustración
Siendo un empleado nuevo y no tan nuevo
Trabajar en copymax fue una experiencia buena para mejorar y nunca conformarse con un salario de $2100 ala quincena, claro hay bonos los tan benditos bonos que solo los recibes hasta los 3 meses mientras NOOOOO que puedo decir horarios con descansos rolados o mejor dicho como un volado de águila o sol puedes entrar alas 7 am un día y al otro día alas 2 pm y al otro día a las 11 am y viseversa vida social olvidarla para que... Día de descanso rolado cualquier día es bueno ala semana mientras puedes descansar un martes y la semana siguiente un jueves échenle cuenta cuantos días vas a trabajar son 8 días 🤣 hay te encargó te hacen ir a junta cada mes alas 7 am aún qué trabajes alas 2 pm osea ir a gastar doble pasaje por nada si siempre es la misma cosa de las juntas diarias turno de mañana y turno de de tarde decir que hay bajas ventas en sietas áreas solo copimax es la más macheteada y vende más que todas y aún así les importa poco o nada apoyar el área en fin dure un mes trabajando abría querido más tiempo pero el sueldo de 2100 no me alcanzo 😥 lo bueno fueron mis compañeros y jefa de área que siempre me ayudaron en mis dudas y me enseñaron todo los que hoy se espero encontrar algo parecido a ese trabajo 😔😔 pero no igual de negrero
VentajasBuen compañerismo y jefa de área
DesventajasSueldo bajo, trabajo mal apreciado, muy frustrante y estresante
Un excelente equipo de trabajo, con bases concretas en las funciones de cada uno de nosotros con una buena planeacion, organizacion ejecucion y superv
Un día típico: Hacer nuestras juntas diarias para motivar a nuestros colaboradores para alcanzar las metas laborales y personales. ya que es de gran impulso compartir el conocimiento y darle confianza que se puede alcanzar los que se proponga.
Lo que aprendí: que todo tiene un POR QUE y un PARA QUE en cada una de las tareas realizadas en cada uno de todos los colaboradores, trabajar hombro a hombro.
La dirección y gerencia es el motor de toda empresa, ya que nosotros debemos predicar con el ejemplo y compartir conocimiento al personal.
Mis colegas: son todos unas personas profesionales, en donde nos apoyamos con los distritos para seguir la directriz que nos exige la compañía.
La parte mas difícil, no hay, al menos de mi parte, las cosas si las haces con pasión y no con presión puede ser mas interesante, ya que esto estimula a tener en un futuro un crecimiento profesional y transcendental como ser humano.
Lo que mas me gusto del trabajo, es haber conocido amigos con los que puedes contar, haber pertenecido en esta compañía hizo que tuviera hoy en día un nivel social equilibrado, obtuve mucho conocimiento sobre la importancia que tiene la gente al escucharlos y gracias a esto, me abrió muchas puertas para alcanzar los numero por la dirección de operaciones.
Buena paga y prestaciones, pero algunas cosas pueden mejorar.
El ambiente al inicio es chido, ya cuando llevas tiempo poco a poco te van poniendo carga de trabajo, hasta eso la paga no era mala pero si te hacían quedar horas extra y si les decias que no se molestaban, los jefes de área son chidos los gerentes son como a los de ni a quien irle, a pesar de eso si aprendi mucho sobre atención al cliente y ventas y el acomodo de la mercancia esta chido hacer la chamba pero no que te digan que si ya terminaste a cada momento cuando saben que nuestra carga de trabajo era mucha y todo para quedar bien con las visitas de gerentes regionales, compradores etc. es que era de terminar el trabajo o atender a los clientes y eso nos quitaba tiempo y nos agotaba. Para eso yo creo que debería de haber un turno nocturno tanto para la transición, surtido y los programas de piso, cambio de precio y descuento porque eso es en la mañana y eso nos quitaba tiempo atendiendo clientes y por esa razón hacían que nos quedáramos horas extra y eso era molesto a ultima hora, más si tenias planes.
Otra cosa es que no cuentan con transporte para los que viven retirado, cosa que molestaba a muchos y a la hora de cerrar se salía tarde en ocasiones por lo cual se pedía uber o taxi de sitio y era mucho gasto, ya que a tardes horas ya no pasaba el camión.
VentajasLa paga no es mala, buenas prestaciones.
DesventajasMucha carga de trabajo para lo que pagan, no hay trasporte para el cierre.
laboraba de domingo a viernes de 7:00 am a 4:00 pm, como auxiliar general en el área de centro de copiado donde aprendí a sacar copias, impresiones, plotteos, fax, escanear, diferentes planchados (sublimación, transfer) en playeras, tazas, protectores, termos, etc.
como recibir y despedir al cliente, ofrecer y realizar el servicio. en el área de caja general, se realizan reembolso, captura de ventas (pólizas), nominas, pedidos de morralla, facturación, compra de productos ademas de ayudar en el área de servicio al cliente donde se realizan devoluciones, cobrar con diferentes formas de pago (cupones, targetas de regalo, vales, bonos,targetas, cheques, venta telmex, etc.) en el area de BMS se realizan exchibiciones de los nuevos productos que llegan a la tienda, se hacen inventarios, colocacion de promociones, limpieza de los equipos, ofrecer las garantias con las que se cuenta, impresión de precios,etc, se cuenta siempre con la supervision de los jefes de area asi como el gerente y/o subgerente, debe haber mucha comunicación y trabajo en equipo al momento de llevar a cabo las actividades,hay un excelente ambiente de trabajo ya que todos te apoyan, explican, ayudan y enseñan a realizar las actividades.
Buen ambiente de trabajo, prestaciones superiores a las de ley, excelente fuente de experiencia laboral
Trabajar para Office Depot de México ha sido una experiencia basta en aprendizaje y desempeño, la guía y el apoyo de mis jefes directos ha sido crucial en mi formación profesional. Entré a Office Depot con el puesto de Diseñador Gráfico y gracias a mi desempeño y actirud de servicio y disposición me dieron la oportunidad de Coordinar el área de Diseño y Marketing despues de sólo un año de haber ingresado. Pasado un año y medio se reestructuró en área con la fusión de Office Depot/Radio Shack, y con ello mis actividades se enfocaron directamente en la evaluación y análisis de las propuestas económicas por parte de los proveedores seleccionados para realizar las compras de insumos para la producción de las materiales publicitarios y su logística a nivel nacional, teniendo como enfoque primordial la administración y planeación del presupuesto anual para hacer más eficiente la inversión.
VentajasSeguro médico, ambiente laboral sano, empresa socialmente responsable, vales de despensa, café gratis, servicio de comedor, caja de ahorro, gastos medicos mayores, excelentes relaciones laborales.
Simplicity of the job, you are not required to do that much. Also during my time at Office Depot I got paid pretty well (over $20/hr)
I enjoyed the people I worked with as we all knew we did not enjoy our job
It is never over 40 hours a week (typically between 35-40 for manager)
Sadly the cons out weight the pros during my 1 year at Office Depot before being laid off.
Environment: First off the Office Depot I worked at in the greater Seattle area is disgusting. The floors are all stained, and tore up. The counters where the cash registers are were falling apart. They are chipped, scraped up. The registers are from 30 years ago and are also a faint brown/yellowish color. Display shelves are caked in dust and dirt and also falling apart because they have never been replaced since the store open. The break room was gross, and trust us we moped it but obviously not as well as we should there corners are black, with dust, old food, and whatever else. The fridge has crumbs all in the door seal. The bathrooms are gross (office depot is still running a 1990s model were apparently employees dont get a private bathroom) so you will walk into toilets that customers have decided to not flush and leave for everyone. The walls in there are also gross you can tell they haven't been cleaned...really ever. I am not a huge germ guy but I know when working there I would use hand sanitizer throughout the day and made sure when I got home I washed my hands before eating.
Seriously wa
Let me start by saying that I have no issues with this specific store...
The problem with this company lies in its corporate offices. They seem to be more concerned with making their budget than they are with actually taking care of their stores, employees, and customers.
I will probably lose my job for posting this (If they even care / read it) but I don't really care at this point...I'm tired of it.
They treat all employees (except the store managers) as expendable but at the same time they expect us to keep their product flowing off the shelves.
We get a 30minute lunch break if we're scheduled more than 6 hours for the day...but if we are stopped by a customer on that lunch break, we have to help them even though we're off the clock. We also have to bring in shopping carts that are left in the parking lot if we see them on our way back in from getting food. This often means that half or more of the "break" ends up depleted before we can even sit down to eat...
The same goes for coming in / leaving for the day...If we are stopped by a customer, we have to help them or we can be disciplined (even terminated) -- Last I checked it was illegal to force people to work without pay.
We are supposed to "Take care of the customer" and let the managers worry about the rest...but that in itself is absolutely impossible due to corporate. They cut the payroll company-wide so there's no way to keep the manpower needed in order to help every customer, and at the same tim
VentajasIt's a job...
DesventajasShort breaks (30min), No help, Lousy pay, counterproductive rules, employees are expendable
I was recently employed as, well the official title was "Sales Consultant" but in reality all I was ALLOWED to do was stand behind a cash register all day with little else to do but keep organizing the same five stacks of paper for 6 hours straight.
Starting from the beginning, the management was just horrible, on no account did any member of management (whether Store, Assistant, or Front End Manager) even attempt at helping familiarize me with the store layout/environment. First day I was stuck behind a computer filling out training sessions that I was unable to complete during my entire MONTH OF EMPLOYMENT as the managers would constantly call me to another department just to sweep and clean the area! They didn't even allow me the luxury of looking around to memorize where everything was located, I was just to sweep and wipe down counters.
In the second week of my employment, I was put in charge of running the cash register with no formal training or help whatsoever. Now I've run registers before but Office Depot apparently has some closed circuit specialty machines that require ACTUAL TRAINING TO USE, that I didn't get whatsoever. To make matters worse, every time I would make a mistake, either in a return or just a regular transaction, the Manager-On-Duty would go out of their way to call me out by name over the radio or even in front of customers, alerting all associates of my, and I quote "Screw-ups and Failures" at the register, and proceed to lecture me on how t
VentajasYou really get to learn how to sweep and wipe down counters
I've been an IT engineer working with tech and computers for several years and am extremely overqualified to work here, so I was hired within a few days after applying online. The interview went extremely quick and I was asked very few questions. The management was extremely good about working around my other job schedule and had no problems giving me days off if I need them. On my first two days of work I had to watch 8 hours of training videos that didn't apply to anything I would be doing, but they were mandatory so I didn't complain. I'll watch boring 10 year old videos and get paid, sure. After the video training was complete I had to shadow a sales consultant for a couple days and learn everything. After that I was on my own doing tech services and selling computers and anything in the tech area.
On a typical day I'll come in an hour or two(depending on what day) before the store opens to prep everything and switch prices on everything in the store if it's a Sunday. Every Sunday you have to change the price tag on about 500 random items and it's tough the first few times but you eventually learn where every single item in the store is. Generally there is a huge crowd of old people waiting to get in when the store opens to buy something miniscule like a pen or clip board, then people trickle in a few at a time until lunch where there's usually a ton of people. After lunch time, people start to come and go pretty steady until around 3pm, then it dies off until another
VentajasTech workers make a lot of commission, the job is super easy
Not really the company to work for unless you're desperate
My time at OD was short but this feels like a manifesto of why you should not work for OD. If you want to skip straight to my end point, read the last two sentences. So going from OD from Publix showed me another side of retail. My store seemed better than other Office Depot/Office Max stores but there's so much to talk about. For one, I was hired as a Copy/Print employee but outside of two days of a combined 5 hours of training I was trained in my first week and a handful of occasions in Copy/Print when they were desperate for help, I never worked in there. I was always on the register and they kept me on there because I was so good at getting rewards. I couldn't expand into other departments. Scheduling could be an issue as well, as management would change hours on me out of nowhere and not notify me until that day. I kept telling them not to do that and they listened. The managers (depending on your store) constantly hound over numbers such as number of sign ups per day and your percentage over it. They don't fire over it but it becomes very mentally draining because Office Depot customers tend to be some of the worst. Due to the low income of the company, often times its the prime target store for ink/toner thieves, dust cleaner sniffers, and shoplifters in general that steal anything between school supplies to floor model laptops. Corporate does not seem like they care for the company at all. Like, even if the stock at the time of writing this is at 1.67- down, they have
VentajasCo-workers are amazing people, they give out voluntary 15 minute breaks on shorter shifts
DesventajasBad corporate, retail customers, constant hounding at numbers such as sign-ups and subscriptions, a lot more
This company wants to control EVERY aspect of the associates lives...
Typical day of work:
You walk into the store to find that the Operations manager or the Customer Service manager is the only associate on the sales floor unless it's a good day and the Tech associate has been scheduled. The Store manager sits in his/her office until "Depot Time" starts @ 11am & then retreats back to the office @ 3pm when Depot Time concludes. The only section of the store that is deemed necessary to have fully staffed is the Copy & Print Center. Cashiers are no longer needed or scheduled as the Store Manager that is standing @ the door handing out fliers stays put while commanding the 1 (maybe 2) asscociate(s) on the sales floor to run to the register when a customer is ready to check out, During the day, the associate is directed to straighten product on the shelves, yet pulled away by the manager standing at the front to assist customers, resulting in a reprimand for not getting the task completed by the end of the shift.
Management:
Lower Store management are normally hard working & possess the "team" mentality. Store managers, not so much. While avoiding the majority of the work, the Store managers are supposed to close 1 night/week & work 1 weekend/month, but if the Store Manager & District Manager are good enough friends, all of that is negotiable, making the other management in the store have to cover the worst shifts, forcing them to forego any sense of home or personal life. The only accountability being held, is that of the lower Management le
DesventajasNon-Competitive Wages, No freedom to further educate oneself, Stress level vs. recognition level, No possibility for upward mobility, etc...
Company has great potential, Ravi, the CEO has the right values its a shame its not shred by more people in the organization.
Retail is not a sustainable longterm career, I know I had one. Pay and Benefits continue to decrease in all companies, Office Max is no exception and their merger with Office Depot means a lot of location closings and fired staff. (they as much stated it in the merger announcement the amount of annual projected realized savings. You know these will not be just better company purchase pricing, as this increase profit level, not create realized savings.
They have continued to increasing accountability and responsibility of the hourly staff, without holding midlevel and top level management accountable for the choices they make. Instead they hold store level hourly staff accountable for their decisions and directives. I have seen this in multiple locations.
As far as the working environment in the store it depends on the store manager, and where and what you do in the store. If you want to go with out lunch, no breaks, not use the bathroom, and to do well a pay to learn design work while the company charges $66 an hour for your time and you cover the costs work in the Print Centers, of any store with a lot of competition, If you insist on lunch and breaks you are more likely to get these on the general sales floor.
If you are starting in store management expect to be paid less than your counter parts at other companies, some locations do p
Ventajasgreat co-workers, great training on federally required areas, good options on healthcare, counseling options family and personal on a wide range of issues
Desventajasbad training skilled services, (graphics design, computer technical services, technology implementation), Over charges for services, out of date overpriced technology, no real functional tuition program
So I'll follow the recommended platform for giving my opinion on Office Depot and start with my "typical day at work."
Typical Day
-----------------
I typically start my day at 6 as I am usually logistics (aka I work the truck). I come in and our logistics team will have a huddle to talk about our plan for working the truck and our approximate finish time. If you've worked a truck before it's pretty typical; break the saran wrap, offload onto u-boats, work the boats, keep it clean. We go about our day for about two hours. Before we open at 8 one of us takes our first 15 to work the lists we have (i.e. Fill List). And then the problems happen. We typically have enough people schedules to come in at open but usually a few of them are late, which means we have to sacrifice logistics team members to other positions so those positions can be filled. In some rare cases the positions won't be filled for some odd several hours which means we have less hands on the truck. As well as not usually having some people on at the time of open, we will typically not have anyone scheduled for floor duty (or at least not someone competent) and will have to help customers frequently, which eats more of our time we need to work on truck and distracts us for long periods of time in some cases. It eventually comes to a point where we cannot finish the truck or even work on it efficiently anymore and we miss our mark for finishing which then upsets our corporate overlords. So we work on the t
VentajasGreat for meeting people
DesventajasCorporate is too involved, Management is unbalanced, Customers are sometimes jerks
• Perform a wide range of activities related to safety training and safety program administration.
• Assists Area on safety training matters.
• Conduct classes and demonstrations to teach principles and proper equipment operating techniques
• Prepare training materials and classroom for class activities.
• Coordinate equipment for hands on demonstrations and evaluations.
• Conduct product demonstrations and familiarizations
• Evaluate safety training programs, develop corrective action plans and facilitate safety training action plan completions.
• Attend train-the trainer courses, conferences, and seminars
• As training material updates are received/made, provide training materials to managers and/or employees and/or conduct training.
• Assess employee training needs, developing and/or improving training programs
• Interpreting legal documents and government regulations
• Maintaining order in an environment of changing priorities
• Teach prospective drivers all procedures and functions, which involve the put away and retrieval of products from locations.
• Train associates concerning the operational procedures and teach them how to become effective and safe drivers within the warehouse.
• Transport products by forklift equipment to maintain continuous flow of product.
• Ensure forklift equipment is in good operable condition.
• Identify process improvement and communicate to department leaders.
• Communicate all issues to management that could
A typical day would consist of doing 20 tasks that would take 8 hrs to finish in 1 hr. Literally! The expectation is to wait hand and foot on every single person that walks in, this is not an over exaggeration. Normal flow of 500 customers per day with 4 employees (that includes any managers) sometimes 5 employees if God was on your side that day. So here is the math 1 cashier, 1 copy center person, 1 tech person, and a manager to wait on approx. 500 customers. Wait don't forget that you still need to work on computers with viruses, running slow, 10 year old computers, customers that can easily suck an hour out of your day because honestly they shouldn't own a computer, build chairs for customer pick up, cover lunches for tech department, copy center, and cashier, oh don't forget about plan o grams, shooting items that are out of stock to be refilled on the shelf, pull merchandise to fill empty stock, and running every 5 min. to lock up to grab a technology item for an employee.You are expected to sell protection plans, which pay you a commission if you can reach an intangible goal. I have worked sales for almost 20 years and always make commission goals until working for this company. In 4 years I was paid 1 commission. So if they tell you, "you can get commission" just laugh in their face because your hard efforts in selling is just money for their pocket not yours. You have to wear an earpiece and radio at all times to communicate which is nice until they started whats cal
VentajasUse to be a great place before ISCE program. Like fixing computers, new technology to play with.
DesventajasEverything
Preguntas y respuestas sobre Office Depot
¿Cómo es el proceso de ascenso en Office Depot?
Preguntada el 10 nov 2022
Por tu desempeño laborar haces en ola. De vida y carrera
Respondida el 24 ago 2023
Hay varios esquemas, principalmente que cubras el perfil de acuerdo a tu experiencia, desempeño laboral y por antigüedad.
Respondida el 24 ago 2023
¿Con qué frecuencia recibes un aumento enOffice Depot?
Preguntada el 10 nov 2022
Cada muerte de un judio
Respondida el 25 ago 2023
Nunca
Respondida el 19 ago 2023
¿Cómo es un día típico para ti en la empresa?
Preguntada el 10 nov 2022
Estresante
Respondida el 2 sept 2023
El día de estrés
Respondida el 16 ago 2023
¿Office Depot ofrece un plan dental? ¿Qué incluye?
Preguntada el 13 nov 2022
No
Respondida el 5 sept 2023
No
Respondida el 3 sept 2023
¿Cuál es la política de trabajo desde casa en Office Depot?