Evaluaciones generales en American Standard
4.0
Es una empresa con cero toxicidad
Claro que en todos los empleos hay estres y presion , es un poco logico que todo tiene su grado de dificultad segun la especialidad de cada posicion. Sin embargo a pesar del poco entrenamiento que se recibe para desempeñar las funciones en esta compañia, los sistemas son faciles de utilizar y los compañeros son bastante participativos en tu aprendizaje , todos te enseñan algo y todos te van guiando hasta que puedes lograr trabajar solo. Tus jefes no estan tras de ti presionandote por los resultados pero si te van guiando para que los logres.
La parte toxica y el trabajo bajo presion no se como se podria medir sin embargo si lo evaluaramos del 0 al 100 le daria un 20%, a comparacion de otras empresas que del dia a dia algunas personas dirian que vienen de un 50 60 o 70%
evitas mucha fatiga fisica y mental etc .
aunque no es la empresa Perfecta podriamos decir que esta entre las mas accesibles y amigables.
en promedio le doy un 4.88 Estrellas. de 5
VentajasAmbiente de trabajo, Flexibilidad, Salarios y Ergonomia
DesventajasLa carretera a Laredo es un Caos cuando hay algun accidente, Es el unico lio
4.0
agradable y emocionante
-Recibir turno y pormenores, revision de rutina del equipo, indicaciones del supervisor e iniciando abastecimiento de material, hacer inventario de moldes para efectuar posibles cambios de produccion,surtir moldes al area de montaje al igual que sacar moldura vieja, efectuando apoyo conjunto con las demas areas, armando moldes manteniendo el area limpia y libre de obstaculos, siempre con el objetivo de cero accidentes, si no habia otras indicaciones se aseguraba la entrega de turno.
-Sin duda mucho del conocimiento adquirido en esta empresa se remonta desde la era Mapril y solo basto reforzar los conocimientos en algunos cursos e interaccion con el personal en la planta.
-La gerencia tuvo mucha interaccion con el personal.
-Mis compañeros, los mejores que haya tenido.
-Sin duda lo mas dificil fue dejarlo.
-Simplemente estaba a gusto.
VentajasEstabilidad economica, Prestaciones, ambiente laboral.
DesventajasLa distancia.
4.0
es una empresa donde se puede desarrollar profecionalmente
Llegar puntualmente a área de trabajo y ponerme al día con los pendientes del 2 y 3 turno, asignar actividades a los mecanicos, asistir a juntas de equipos multifuncionales, revisar y supervisar trabajos internos y de contratistas, revisar el plan de mantenimiento, si tengo algunas actividades resagadas las programo o las realizo en el mismo momento, trato de llevar un metodo de trabajo con mis compañeros agradable, trabajar y resolver problemas en conjunto.
La parte mas dificil es cuando nos enfrentamos a una falla y no contamos con los materiales para sustituir la pieza y tenemos que detener el proceso.
Me gusta mucho mi trabajo y disfruto lo que hago, todos los días aprendo algo nuevo ya sea de mantenimiento, administración o del proceso.
me gusta el trabajo y liderear a grupos de trabajo, la automatización y programación de PLC's
Ventajasimss
5.0
El ambiente de trabajo uno mismo lo hace, hay que trabajar con mucha actitud, alegría y optimismo para llegar a nuestros objetivos.
En un día normal de trabajo yo me comunico con los vendedores de Proyectos para ver pendientes o ver nuevas cotizaciones y propuestas a proyectos que ellos visitaron durante la semana.
Estoy en constante comunicación con mi Gerente nacional de Especificaciones ya sea por Cel, Correos, Whatsapp por si salen
dudas en el dia dia de la semana.
Aquí la satisfacción de mi trabajo es que hablo con mucha gente para asesorarla, me permiten que yo proponga para Proyectos nuevos, Nuevos productos.
VentajasSeguro de gastos medicos mayores, Fondo de Ahorro, Vales de despensa, Vales de gasolina, Trabajo e linea desde mi casa, entre otros.
DesventajasSeguro de vida, más accesible los gastos de viaje y biaticos
5.0
Ambiente contabntante de crecimiento y desarrollo profesional
El trabajo de mejora que se tiene en esta compañía es constante
Los objetivos son claros
Lo que aprendí es el trabajo diario hacia la mejora y cumplimiento de objetivos.
Trabajo en equipo, la comunicación efectiva y los tiempos rápidos de respuesta para los problemas críticos.
Trabajo en equipo indispensable día a día
Objetivos en común con otras áreas se torna complicado porque dependes y dependen de ti, siendo esto lo mas interesante del trabajo diario
VentajasGastos Medicos Mayoes, Seguro de vida
DesventajasLa implementacion de muchos programas de medicion y trabajo en equipo que aun no logran integrarlos
5.0
una empresa que te paga muy bien y con crecimiento laboral
8 hrs. medidas de seguridad colocarse el equipo de trabajo dirijirse al area de trabajo colocarte en tu puesto ser puntual empezar a ermar los tenques aprendi a dar el num. de piezas por turno a que nada es imposible si uno asi lo quiere y sobre todo a dar lo mejor de ti para desenbolberte en el trabajo mi supervisor y amigos en el trabajo la empresa todo era facil lo unico dificilq avia que era el comedor me gusto mucho mi puesto de armador descubri una abilidad en mis manos
Ventajasseguro social sindicato servicio medico comedor y algunas otras prestaciones
Desventajastardaron mucho para dar las plantas
5.0
Una empresa con un alto compromiso para mejorar los procesos de producción ya que dependemos del 90 % del personal y compromiso con la calidad del pro
Una empresa con un compromiso de la. Calidad de su producto ya que dependemos el 90% de la mano de obra por lo consiguiente se tiene muchas variables para no tener procesos estables, pero con la experiencia y el trabajo día a día y con el apoyo de la gerencia se cumplía en tiempo y forma la entrega del producto. El ambiente de trabajo un poco estresante por tanta variable del proceso.
VentajasActitud, trabajo en equipo, mejora continua.
DesventajasDemasiado polvo en el contorno de la planta.
3.0
Tecnico/a de procesos |
México | 8 dic 2014
el lugar de trabajo es estable y agradable
bueno desde que se llega al lugar de trabajo es buena la convivencia con los ingenieros y con el personal de la oficina a ecepcion de dichas personas.
cuando se salen a las areas de trabajo la gente aveces es accesible y otras no los supervisores de las areas regualrmente no te apoyan hasta que les encuentras errores en su proceso es cuando van a revisar su area.
en la hora de comida en el comedor aveces la comida no es grata pero pues se les da sugerencias el ambiente en el comedor tambien es agradable.
Ventajasseguro social imss
Desventajasno hay descanso para desayunar
4.0
ambiente de trabajo
un dia de trabajo en American Standard, era el lelgar a las 6:45 y comenzar a realizar los reportes que eran entregados a los Coordiandores de las areas de produccion, despues se realizaban los reportes que eran entregados al gerente de departamento y de la planta. El ambiente con mis compañero era agradable, lo mas dificil, era un poco el estres, ya que cuando las cosas andaban un poco mal, el estres era mayor, pero aun asi me gusto mucho trabajar en esa empresa. aprendi a desarrollarme laboralmente, a tratar con la gente, aprender a trabajar bajo estres-
Ventajasaprender mucho
Desventajasninguno
5.0
Excelente empresa para aprender
Un día típico en la empresa era monitorear por todo el proceso las piezas en las que se estaba trabajando y realizar un análisis para observar si las modificaciones eran las correctas o tomar las decisiones correspondientes para el perfecto lanzamiento del producto nuevo.
Aprendí el proceso de fabricación de piezas de porcelana desde la materia prima hasta bodega, así como la clasificación, el análisis y la toma de decisiones para mejorar las piezas para lanzamiento.
2.0
Safety Specialist |
West, TX | 8 nov 2021
No communication with reps in the field
The setup is a sales person’s dream. Someone else makes the appointments and you just drive (a LOT), meet your customer, form a quick relationship, and sell. I was on track to making GREAT money. Until the installation half of the equation came in. Jobs would get rescheduled, done poorly, take days longer than promised and no one was communicating with the salesperson or the customer. Cust. calls me for answers I don’t have and can’t seem to get. They get fed up eventually and cancel. Then they take the advanced commissions away from the only person who did do their job!!! I was told this is not the norm snd that they are working on it but it has been the case more often than not for 11 months. I have lost thousands of dollars and the only change is that it is getting worse. So bad that all the managers in my region have quit. (Both on sales and installation side). We are requested to reach out to upper management and they don’t respond with information until after the third or fourth time you ask. They may have it, they may not, but they refuse to pass it on to the only person the customer knows from the company. If you are an ethical salesperson who needs to believe in what you sell, this is not the company for you. You unwittingly lie to people because the company can’t back up your “pitch”. It is very unfortunate. I really loved my job in the beginning but cannot continue to do it with a good conscience
VentajasNo cold calls - no appointment setting - just sell
DesventajasTerrible communication and customers (and sales reps) are the ones who suffer
1.0
Not a good place to work
The job itself is easy but you will need a thick skin to deal with nasty customers and it will get very monotonous very quick as you are required to say the same thing to every customer on every call.
Compensation is $14.50 plus $15 for set appointments and $35 for sales. You should be able to get 20 sales and 20 set appts a month. Do know that your commission checks are taxed at a higher rate than your hourly pay.
The company offers 3 weeks PTO which is great.
The reason I'm giving it 1 star is because of the work environment and the terrible leadership that the company has. Leadership has hostile way of approaching employees. Rather than coaching if a mistake happens, they threaten to take away pay for your work or possibly getting you fired. Unfortunately the HR doesn't do their due diligence and sides with supervisors most of the times. An employee even got threatened to get fired because they used the bathroom 15 mins after clocking in.
I had also left a 2 weeks notice for the company, was one of their highest producers, and they told me they will not be paying my commission checks because I'm not an active employee anymore. The supervisors and HR department really do make this a terrible place to work and I recommend everybody to stay away unless you're extremely desperate (as they'll hire about anybody and the turnover rate is high)
VentajasPTO program
Desventajasmanagement is hostile, don't care about employees, non-transparency with pay
1.0
Toxic place to work
I want i make this very clear. This is a job not a career. Meaning that if you’re looking for advancement or even just a decent work life balance this isn’t it. It’s a churn and burn. They’ll use you until you are a husk of your former self. Management will lure people in with fantastical claims that agents are making 25 dollars an hour, making thousands a month in commissions but no one I trained with ever had a paycheck over 500 which is not a livable wage. You’ll get depressed because there is only criticism, management is uncommunicative and apathetic unless they get in trouble then all the sudden they are micromanagers. Everything is about what you aren’t doing, it’s a very us- versus-them mentality. You just keep clocking hoping that maybe it’ll get better (it doesn’t). Very monotonous, there’s no joy and the only way I could see someone taking this job is if they are desperate but you might as well work at a big box retailer or a food service job if you just need a job. Pay is comparable and not nearly as toxic or stressful a work environment. For your own sanity, don’t bother.
VentajasBenefits start day one
DesventajasBenefits are expensive, generous PTO but find ways to make you not take it, they will BS you about compensation expectations to get you in the door, bad management, depressing environment
1.0
Negative Vibe...Bad Customer Service
Working In a call center environment with a small group of 4... Taking 35 to 50 calls a day plus answering emails. Overly understaffed Customer Service/ Technical Services/Order Desk?? do it all Dept. Entering warranty orders and part orders, Processing credit card purchases, Answering Technical questions regarding their products including Fiat, Porche, Crane, American Standard, and more....
The hardest part of the job is multitasking Customer responses and keeping up with the flow. Demands are unrealistic. Management using psychological tactics to get employees to take more calls. Bullying tactics. Late session meetings after working hours, unpaid overtime. Lack of training, lack of support. Being ridiculed and ignored by management. Customers waiting 2 hours before getting through to an agent. Stressful
environment. Co-workers are bitter, pushy, overworked and tatter tales.
The most enjoyable part...The end of the day when I was able to go home
VentajasBenefits
DesventajasLong unpaid hours, unrealistic demands, awefull customer service...too many to list
1.0
1 star
What is the best part of working at the company?
Being able to work from home
Decent benefits
What is the most stressful part about working at the company?
Dealing with the customers that are mad about the design of the toilet or trying to help them fix their toilet when it’s not flushing right and nothing you have them troubleshoot fixes the problem. Non stop phone calls and you’re not able to finish helping previous customers that called in but had to email some information and then you’re not able to get back to them with an answer for days because you have to be in a ready state at all times to take calls.
What is the work environment and culture like at the company?
Environment was good because I was at home but the environment on the chat where you are “supposed” to be able to get help sucks!
What is a typical day like for you at the company?
Answer phone calls all day, enter customer info and send out warranty products or place new orders for customer, get peasant wages for being a plumber, telling plumbers and contractors how to fix problems or how to install our products
2.0
Terrible communication
I found out day one of training that they loathe sales people. They came right out and said they have these training classes every 3 weeks. Might be for reasons that they really don't like sales people and sales people find out they don't really like them. If they could not use sales people I am sure they would love that. The communication is not good. If I call or email for instance the install manager it is a sure bet that I won't get an answer or a return email or call. The excuse? He is so over worked. Well that is great since I am relying on them to get the job installed or maybe collaborate to fix an issue so I can get paid! All that said the product is top of the line at least and the installers do a great job for the most part. You will drive 2-3 hours out for one appointment. You will have usually one a day and no more than three. I close on average 30% which is typical with this kind of sale and product.
VentajasYou are on your own and there are very few meetings
DesventajasCommunication and chargebacks from 3-6 month old jobs.
3.0
Good benefits. Above average pay. Wfh
Good benefits, weekly paycheck and wfh are the only benefits really.
They do a basepay plus commission. 15 for a appointment that issues. 30 for sale. These are set pretty low for how much for the company actually makes and should be at least 25 and 50.
Once you chose your shift you can't ever change your hrs. They don't tell you in the hiring process what shifts are available. No transparency. Once you sign the paperwork and get through training is when you find out.
Also they give 3 weeks vacation day 1 as well as benefits. But no unpaid vacation is allowed unless approved which is rare. If you run out your screwed. Or if you have something urgent and they won't approve it your screwed.
Managment is decent but need to be better and more 1 on for training and new hires.
They have a high turn over rate probably due to lack of advancement as well as being stuck in your shift until you quit.